[QUOTE]
프랜차이즈 치킨브랜드 BBQ는 오는 1월 26일 서울 광장동 AX KOREA에 총 2,000명의 고객을 초대하여 ‘BBQ 비스트 미니콘서트’를 개최한다. 콘서트는 오후 2시부터 2시간 동안 진행되며, 콘서트에 앞서 비스트 소장품 경매로 이루어지는 백혈병 어린이 돕기 자선 행사도 함께 열린다.
BBQ 치킨 구매 시 제공되는 응모권과 함께 홈페이지에 ‘BBQ치킨이 엑스트라 버진 올리브유와 100% 국내산 닭고기를 사용해서 좋은 이유’를 남기면 초대 이벤트 응모가 완료된다.
그 중 2,000명에게 콘서트를 관람할 수 있는 기회가 제공된다. 응모는 20일까지 진행되며, 1월 22일에 당첨자를 발표한다.
비스트의 공연을 볼 수 있는 것은 물론, 소장품 경매까지 참여할 수 있는 흔치 않은 기회이기 때문에 티켓을 구하기 위한 비스트 팬들의 경쟁이 매우 치열하다는 후문이다. 덕분에 BBQ 매출과 홈페이지 방문자 수가 연일 수직상승하고 있다.
BBQ 마케팅팀 최문형 과장은 “맛있는 BBQ 치킨도 먹고, 이벤트 응모를 통해 비스트를 만날 수 있는 일석이조의 기회여서 고객들의 반응이 뜨겁다”며, “현재까지 무려 5만 6천 명의 고객이 이벤트에 응모했다”고 밝혔다.
BBQ 치킨 구매 시 제공되는 응모권과 함께 홈페이지에 ‘BBQ치킨이 엑스트라 버진 올리브유와 100% 국내산 닭고기를 사용해서 좋은 이유’를 남기면 초대 이벤트 응모가 완료된다.
그 중 2,000명에게 콘서트를 관람할 수 있는 기회가 제공된다. 응모는 20일까지 진행되며, 1월 22일에 당첨자를 발표한다.
비스트의 공연을 볼 수 있는 것은 물론, 소장품 경매까지 참여할 수 있는 흔치 않은 기회이기 때문에 티켓을 구하기 위한 비스트 팬들의 경쟁이 매우 치열하다는 후문이다. 덕분에 BBQ 매출과 홈페이지 방문자 수가 연일 수직상승하고 있다.
BBQ 마케팅팀 최문형 과장은 “맛있는 BBQ 치킨도 먹고, 이벤트 응모를 통해 비스트를 만날 수 있는 일석이조의 기회여서 고객들의 반응이 뜨겁다”며, “현재까지 무려 5만 6천 명의 고객이 이벤트에 응모했다”고 밝혔다.
TRANSLATION :
Chicken franchise BBQ is hosting a 'BBQ-Beast Miniconcert' on January 26th at AX Korea, in Gwangjang-dong in Seoul, inviting 2000 of their customers. The concert will be around 2 hours long, starting at 2 in the afternoon. Before the concert, there will also be a charity auction, auctioning off Beast items, to help children diagnosed with leukemia.
Along with an entry slip provided by BBQ with any purchase, if you leave a message on their homepage stating 'Why using extra virgin olive oil and 100% homegrown chicken makes BBQ chicken good,' you will have entered for an invitation to the event.
Out of the people who have entered, 2000 people will have a chance to see the concert. Entries will be accepted until the 20th, and winners will be announced on the 22nd.
Getting the chance to not only go to a Beast concert but also to go to an auction with Beast items is very rare so for Beast fans, obtaining tickets is an intense competition. Because of this, BBQ sales and homepage visitors are increasing every day.
The head of BBQ's marketing team, Choi Moonhyung revealed, "Because customers can eat delicious BBQ chicken and have the chance to see Beast, thereby killing two birds with one stone, the response of the customers has been feverish. So far there has been as many as 56,000 entries."
Along with an entry slip provided by BBQ with any purchase, if you leave a message on their homepage stating 'Why using extra virgin olive oil and 100% homegrown chicken makes BBQ chicken good,' you will have entered for an invitation to the event.
Out of the people who have entered, 2000 people will have a chance to see the concert. Entries will be accepted until the 20th, and winners will be announced on the 22nd.
Getting the chance to not only go to a Beast concert but also to go to an auction with Beast items is very rare so for Beast fans, obtaining tickets is an intense competition. Because of this, BBQ sales and homepage visitors are increasing every day.
The head of BBQ's marketing team, Choi Moonhyung revealed, "Because customers can eat delicious BBQ chicken and have the chance to see Beast, thereby killing two birds with one stone, the response of the customers has been feverish. So far there has been as many as 56,000 entries."
SOURCE : http://mnb.mt.co.kr & B2STRISING
CREDITS: purpleumbrella@B2ST RISING
Post a Comment